TS ISO/IEC 15504 bilgi teknolojisi süreç değerlendirmesidir. SPICE (Software Process Improvement and Capability Determination) Yazılım Süreç geliştirme yetenek düzeyi belirlenmesidir.
SPICE modelinin amacı farklı yazılım süreç değerlendirme model ve yöntemleri için ortak bir ana prensip sağlamaktır. Böylece değerlendirmelerin sonuçlarının ortak bir bağlamda rapor edilmesi sağlanır.
Referans model iyi yazılım mühendisliği için gerekli olan temel hedefleri üst seviyede tarif eder ve yazılımı elde etme, sağlama, geliştirme, işletme, tekamül ettirme ve destek yeterliliği oluşturmayı isteyen her yazılım kuruluşuna uygulanır. Model, belirli bir kuruluş yapısı, yönetim felsefesi, yazılım yaşam döngüsü modeli, yazılım teknolojisi ya da geliştirme metodolojisini temel almaz. Bu referans modelin mimarisi, süreçleri yazılım personelinin yazılım süreçleri yönetiminin sürekli iyileştirmesi için anlaması ve kullanmasına yardımcı olacak şekilde düzenler.
Yazılım geliştirme projelerinin yönetim tarafı çoğunlukla yetersiz planlama, geliştirme süreçlerin tam anlaşılmaması, iyi bir yönetim çerçevesinin olmayışı gibi problemlerle karşı karşıyadır. Bu çerçevede daha disiplinli geliştirme süreçleri için standartlar geliştirilmeye başlanmıştır. Spice da bu standartlardan biri olup, yazılım süreçlerini iyileştirmek ve süreç yeteneklerini belirler. Uluslararası Standartlar Örgütü ve Uluslararası Elektroteknik Komisyonu’nun ortak çalışması ile 1995 yılında çıkarılmıştır. SPICE, iki boyutlu bir model olup içe dönük süreç iyileştirme ile içe ve dışa dönük yetenek belirleme amacını taşır. Birinci boyutta süreçler, ikinci boyutta yetenek düzeyleri vardır.
TS ISO/IEC 15504 SPICE yazılım süreçlerini iyileştirmek ve süreç yeteneklerini belirler. Uluslararası Standartlar Örgütü ve Uluslararası Elektroteknik Komisyonu’nun ortak çalışması ile 1995 yılında çıkarılmıştır.
TS ISO/IEC 15504 SPICE, iki boyutlu bir model olup içe dönük süreç iyileştirme ile içe ve dışa dönük yetenek belirleme amacını taşır. Birinci boyutta süreçler, ikinci boyutta yetenek düzeyleri vardır.
TS ISO/IEC 15504 SPICE, ISO/IEC 12207 Standardı temel alınarak geliştirilmiştir. Fakat şirkette ISO/IEC 12207 uygulansa bile bunu bir denetim ve belgeyle kanıtlamak mümkün değildir. ISO/IEC 12207 bir modeldir ve değerlendirme TS ISO/IEC 15504 standardına göre yapılır.
YÖNEYLEM, TS ISO/IEC 15504 SPICE danışmanlık konusunda üstün yetkinliğe sahip kalite uzmanları ile eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vererek şirketinizdeki analiz aşamasından kabul aşamasına kadar olan tüm yazılım süreçlerinizi bu model çerçevesinde inceler, analiz eder, iyileştirir, eğitim verir ve şirketinizi SPICE belgesini alabilecek seviyeye gelmesini sağlar.
BİRİNCİL YAŞAM DÖNGÜSÜ SÜREÇ KATEGORİSİ
Edinim Süreç Grubu (ACQ)
ACQ.1 Edinim hazırlığı ACQ.2 Tedarikçi seçimi ACQ.3 Sözleşme anlaşması
ACQ.4 Tedarikçinin gözlenmesi ACQ.5 Müşteri kabulü
Tedarik Süreç Grubu (SPL)
SPL.1 Tedarikçinin teklifi
SPL.2 Ürünün piyasaya sürümü SPL.3 Ürün kabul desteği
Mühendislik Süreç Grubu (ENG)
ENG.1 Gereksinimlerin belirlenmesi
ENG.2 Sistem gereksinimlerinin analizi
ENG.3 Sistem mimari tasarımı
ENG.4 Yazılım gereksinimlerinin analizi
ENG.5 Yazılım tasarımı
ENG.6 Yazılım yapısı
ENG.7 Yazılım bütünleştirme
ENG.8 Yazılımı testi
ENG.9 Sistem bütünleştirme
ENG.10 Sistem testi
ENG.11 Yazılımın yüklenmesi
ENG.12 Yazılım ve sistem bakımı
İşlem Süreç Grubu (OPE)
OPE.1 İşletimsel kullanım
OPE.2 Müşteri desteği
KURUMSAL YAŞAM DÖNGÜSÜ SÜREÇ KATEGORİSİ
Yönetim Süreç Grubu (MAN)
MAN.1 Kurumsal düzenleme
MAN.2 Kurumsal yönetim
MAN.3 Proje yönetimi
MAN.4 Kalite yönetimi
MAN.5 Risk yönetimi
MAN.6 Ölçme
Süreç İyileştirme Süreç Grubu (PIM)
PIM.1 Süreç tesisi
PIM.2 Süreç değerlendirmesi
PIM.3 Süreç iyileştirme
Kaynak ve Altyapı Süreci (RIN)
RIN.1 İnsan kaynakları yönetimi
RIN.2 Öğretim
RIN.3 Bilgi yönetimi RIN.4 Altyapı
Yeniden Kullanım Süreç Grubu
REU.1 Değer yönetimi
REU.2 Yeniden kullanım program yönetimi
REU.3 Etki alanı mühendisliği
YAŞAM DÖNGÜSÜ SÜREÇLERİNİN DESTEKLENMESİ
Destek Süreç Grubu (SUP)
SUP.1 Kalite garantisi (teminatı)
SUP.2 Doğrulama
SUP.3 Geçerli kılma (Onaylama)
SUP.4 Ortak inceleme
SUP.5 Denetleme
SUP.6 Ürün değerlendirme
SUP.7 Dokümantasyon
SUP.8 Yapılandırma yönetimi
SUP.9 Problem çözüm yönetimi
SUP.10 İstek değişikliğinin yönetimi